6.9.2007

MUODIN MERKITYS MUUTTUNUT

Vietin iltaa rakkaan ystäväni kanssa eilen. Hän kysyi minulta, onko lopputyöni vaikuttanut siihen, mitä muoti merkitsee minulle. Olen itsekin pohtinut asiaa. Vuoden mittainen kiinnostus ja opiskelu trendien ennakoimisesta on muuttanut minua ja suhdettani muotiin.

Jo moneen kertaan hehkutettu Lontoon matkani opetti minua todella paljon. Tapaamani Trendstop.com edustaja antoi minulle rikasta tietoa mistä trendien ennakoimisessa on oikein kyse. Kaikki tämä tieto yhdessä mitä minä olen löytänyt on muuttanut sitä, mitä muoti merkitsee minulle.

Olen huomannut, että minun ja high-fashionin suhteesta on kadonnut se it-tunne. Muistan vielä viime vuoden Pariisin matkan ja vierailut merkkivaateliikkeissä. Olin ihan kananlihalla, kun astuin ensimmäisen kerran Dolce & Gabbanan liikkeeseen. Olin kuin pikkupoika karkkikaupassa. Tuo fiilis on kadonnut ymmärtäessäni paremmin trendien ennakoimista ja luomista. Vaatesuunnitelija on vain yksi osa muodin kulkua. On paljon ihmisiä, jotka spottaavat kaduilla mielenkiintoisia asioita. Nämä mielenkiintoiset asiat päätyvät trensianalyytikon käsiin ja siten trendiennustekirjoihin. Tämä kaikki luo ristiriitaisen käsityksen ja kadottaa sen it-fiiliksen.


Puhuimme ystäni kanssa siitäkin, että tuoko tälläinen intohimo trendeihin ja muotiin minulle paineita. Ei se tuo. Päivittäin selailen erilaisia Internet sivuja, jotka käsittelevät muotia, trendejä ja tulevaisuuden ennustamista. Lisäksi luen myös paljon lehtiä. Tätä tietoa analysoimalla saa kattavan kuvan mikä on pinnalla ja mikä ei. Joskus mietin kyllä ostaessani vaatteita, että voinko laittaa tämän päälle, kun se ei ole muodissa.
Jos kumminkin pitää jostain niin paljon ja joka ei nyt ole ihan muotia, pitää muilla asusteilla tai vaatteilla rakentaa asusta sesongin tyylisen.

Mutta onhan kulunut vuosi avannut minulle aivan mahtavan maailman! Tutustuminen ja intohimoinen halu tutkia trendien ennakoimista ja muotia antaa minulle päivittäin uusia haasteita, asioita ja tiedon rikkautta. Ja kulunyt vuosi on myös tuonut mahtavia uusia kasvoja ja ihmisiä S I L V E Rin elämään.

On ollut kiva huomata, että olen alkanut kiertämään enemmän kirpputoreja ja second-hand kauppoja. Ja sieltä löytyy nykyään yllättävän paljon! Tieto tulevista trendeistä auttaa löytämään mitä mahtavimpia löytyjä kyseisistä kaupoista. Ja jos tietää mikä on vaikka ensi kesänä in, niin ostaa sen kaappiin odottamaan!

Kuvat Nick Night / showstudio.com

Ei kommentteja: