14.11.2007

MILTTON OY - TRENDIKÄSTÄ MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ

Törmäsin eilen mielenkiintoiseen yritykseen nimeltä Miltton Oy. Yritys on yksityinen ja perustettu vuonna 2001.


"Miltton on uuden aikakauden viestintätoimisto, joka tarjoaa strategista suunnittelua ja operatiivisia toteutuksia viestinnän eri osa-alueilla."


miltton.fi

Miltton hehkuttaa kotisivuillaan, että he ovat Suomen nopeimmin kasvava uuden aikakauden viestintätoimisto. Heidän tavoite on vauhdittaa asiakkaittensa liiketoimintaa erilaisten viestinnällisten toimenpiteiden avulla. He haluavat myös osoittaa, että viestintä saa aikaa todellisia muutoksia.

Helsingissä majailevan yrityksen tiloissa toimii 250 neliön kokoinen showroom. Siellä on esimerkiksi Nanso Group Oy esitellyt vaatetrendejään.

Heh.. tämä blogissani oleva kirjoitus voi olla trendikästä markkinointiviestintää. Kyseinen yritys ei ole lahjonut minua kirjoittamaan heistä. Haluan tällä tavoin tuoda esille, miten trendit voivat lähteä liikkeelle ja mahdollisesti levitä useamman ihmisen tietoisuuteen.

"...muoti-ilmiöitä kannattaa miettiä kuin epidemioita. Ajatukset, tuotteet, viestit ja käyttäymismallit leviävät kuin virukset...ajatukset, tuotteet ja viestit kulkeutuvat parhaiten monille ihmisille, viestinnän ja mainostamisen alkukantaisimman välineen, viidakkorumpuepidemian myötä."

Malcolm Gladwell The Tipping Point (2000) Leimahduspiste (2007)

Erittäin hyvänä ja ajankohtaisena esimerkkinä voimme pitää facebookia. Kukapa ei olisi houkutellut ystäväänsä luomaan profiilia kyseiseen yhteisöön? Ja kun tämän saman tekee moni muu...noh, meillä on siihen vastaus!

Sosiaalinen viestintä, Gladwellin viidakkorumpu, on yksi esimerkki viestinnällisistä toimenpiteistä ja keinoista. Tämän takia kiinnostuin Miltton Oy:stä, joka lupaa olevan uuden aikakauden viestintätoimisto. Ja esimerkiksi tämä showroom voi olla väline esittelemään jotakin "tuotetta". Paikalle tarvitaan vain "oikean tyyppisiä" ihmisiä.

Mielestäni yritysten pitäisi ajatella "tuotettaan" tai asiakastaan, trendin "luonteen" mukaan - miten se käyttäytyy, kulkeutuu ja välittyy.

Markkinointiviestintään kuuluu paljon muutakin kuin tämä oletettu Gladwellin luoma viidakkorumpu. Nykypäivänä yritysten pitää katsoa tulevaisuuten ja ennakoida trendejä menestyäkseen.

Lue myös yrityksestä, jonka erityisosaamista ovat trendit ja nuoret.

kuva miltton.fi

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Etsin tietoja Miltton OY:sta ja tässä sulle uutta infoa mitä minäkin sain: http://www.miltton.fi/uutiset/2008/Miltton-avaa-Pr-hotellin