31.7.2007

SUUNTA TUKHOLMAAN

Seuraava matkakohteeni on Tukholma. Sain tuossa soiton isukilta, joka tarjosi minulle hänen Eurobonus-pisteensä. Niillä sain lennon pohjoismaiden trendikkäimpään kaupunkiin (minun mielipiteeni).

Olen ollut pari kertaa aikasemmin Tukholmassa ja olen pitänyt sen viihtyvyydestä, kaupoista, kahviloissa istumisesta, ihmisistä ja yöelämästä. Tuleva matkani on viikonlopun mittainen ja aion "tyyliin" olla vaan ja nauttia kaupungin hektisyydestä. Ei ole tarkoitus kyllä lähteä törsäämään, jostain sattuneesta syystä, mutta... =)

Kävin jo tutustumassa kaupungin tyylilyyli-Mintun shoppailuvinkkeihin ja kirjasin ylös mielenkiintoisemmat kohteet. Näihin kauppoihin aion myös suunnata:

APCD
Jakobsbergsgatan 3
Merkkejä: Dior Homme, John Galliano, Dolce & Gabbana, Frankie Morello, Dsquared2

SOLO
Smålandsgatan 20
Merkkejä: Nudie, Replay, Junk de Luxe, Morris, Resteröds
OBS! Denimin rakastajan taivas

FOCUS STHLM
Drottninggatan 104
Merkkejä: Neil Barrett, Vivienne Westwood, Costume National

HERR JUDITS
Hornsgatan 65
Merkkejä: Tiger, Ben Sherman, Converse
OBS! Vintage -vaatteita

GATE-ONE
Gallerian, Hamngatan 37
John Richmond, Adamus, Absolut Joy

Viime kerralla vierailessani Gate-One liikkeessä löysin nämä Absolut Joyn vintage farkut. Taidan mennä toisenkin kerran kyseiseen kauppaan!



1 kommentti:

menninkäinen kirjoitti...

En taida olla oikea ihminen arvioimaan (kun en ole kovin tendikäs), mutta minä olin kyllä yllättynyt tänä kesänä Tukholmassa siitä, miten tylsältä ainakin naisten pukeutuminen mun mielestä siellä näytti. Melkein joka toisella oli vaan legginsit ja joku harmaa tunika (ja kai se on trendikästä, mutta myös tosi tylsää). Ajattelin, että siellä olisi vähän enemmän silmäniloa myös queerille silmälle, mutta en hirveäst nähnyt. Miehet kyllä varmaan olivat paljon trendikkäämpiä kuin Suomessa